عاشقانه
عاشقانه

عاشقانه

دل من



دل من از تبار دیوارهای کاهگلی است


ساده می افتد


ساده میشکند


ساده میمیرد


دل من تنها سخت میگرید



به نام ...


تقصیر هیچکس نیست


به نام "عشق"


جسمت را


لگد مال بوسه های هوس آلودشان می کنند...


و به نام "عشق" فراموشت می کنند...


تقصیر هیچکس نیست


به نام "نجابت" باید سکوت کنی...


و به نام "صبر" از درون ویران شوی!!!!!




آهای کافه چی ...


آهای کافه چی


از ما که گذشت


اما هر که تنها آمد اینجا


مپرس چه میل داری


تلخ ترین قهوه ی دنیا را برایش بریز


آدمهای تنها


مِزاج شان به تلخی ها عادت دارد






هوا بد است...

تو با کدام باد می‌روی؟!

چه ابر تیره‌ای گرفته سینه‌ی تو را

که با هزار سال بارش شبانه روز هم

دل تو وا نمی‌شود!!

"هوشنگ ابتهاج"


گفت بنویس می خونم


هر چی فکر کردم چی بنویسم مغزم کمک نکرد دستامم به نوشتن نرفت


نوشتن حس می خواد


من نه غمگینم الان نه خوشحال


داغونم و درگیر همین


لعنت به خودم


بهمن


ﻣﻨﻮ ﺍﺯ ﺳﺮﺩﻱ ﻧﮕﺎﻫﺖ ﻧﺘﺮﺳﻮﻥ ...



ﻣﻦ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺳﺮﺩﺗﺮﻳﻦ ﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺍﻡ ...



ﺩﻳﮕﻪ ﻳﺦ ﺯﺩﻩ ﺍﺣﺴﺎﺳﻢ ...


برای برخاستن

نه دستی از برون

که همتی از درون

لازم است

حالا اما…

نمی خواهم برخیزم

در سیاهی این شب بی ماه

می خواهم اندکی بیاسایم

فردا

فردا

برمی خیزم

وقتی که فهمیده باشم چرا

زمین خورده ام....

قاصدک


قاصدک !


شعر مرا از بر کن


برو آن گوشه باغ


سمت آن نرگس مست


و بخوان در گوشش


وبگو باور کن


یک نفر یاد تو را


دمی از بر نبرد




"سهراب سپهری"