عاشقانه
عاشقانه

عاشقانه

برو ای دوست برو

برو ای دوست برو

برو ای دختر پالان محبت بر دوش

دیده بر دیده من ، مفکن و نازم مفروش

من دگر سیرم ... سیر ...

بخدا سیرم از این عشق دو پهلوی تو پست

تف بر آن دامن پستی که ترا پروردست

کم بگو جاه تو گو ؟ مال تو کو ؟ برده زر

کهنه رقاصه وحشی صفت زنگی خر

گر طلا نیست مرا ، تخم طلا ... مردم من

زاده رنجم و پرورده دامان شرف

آتش سینه صدها تن دلسردم من

دل من چون دل تو ، صحنه دلقکها نیست

دیده ام مسخره ی خنده ی چشمکها نیست

دل من مإ من صد شور و بسی فریاد است :

ضربانش : جرس قافله زنده دلان

طپش طبل ستم کوب ، ستم کوفتگان

چکش مغز ز دنیای شرف رو رفتگان

تک تک ساعت ، پایان شب بیداد است

دل من ای زن بدبخت هوس پرور پست

شعله آتش شیرین شکن فرهاد است

حیف از این قلب ، از این قبر طرب پرور درد

که به فرمان تو تسلیم تو جانی کردم

حیف از آن عمر که ، که با سوز شراری جان سوز

پایمال هوسی هرزه و آنی کردم

در عوض با من شوریده چه کردی نامرد

دل به من دادی ؟ نیست ؟

صحبت از دل مکن ، این لانه شهوت ، دل نیست

دل سپردن اگر این است ، که این مشکل نیست

هان ، بگیر ، این دلت ، از سینه فکندم به در

ببرش دور ... ببر

ببرش تحفه ز بهر پدرت ، گرگ پدر

نظرات 5 + ارسال نظر
amir ali سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:09 ق.ظ http://sms2him.blogsky.com

سلام بلاگت جذاب,خواستی منو لینک کن با ا سم جامع ترین سایت sms و ... خوشحال میشم....

رضا شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ق.ظ

چه خوبه اگه شعری و نقل می کنه اسم شاعر رو هم زیرش بنویسه !!!

امیر سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 ق.ظ

شعر از کارو ----> کتاب شکست سکوت

ممنون امیر جان برای ذکر منبع

چشمهای بارانی چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:35 ب.ظ http://www.kokok.blogfa.com

به من یه سری بزن پشیمون نمیشی

مردی که بود دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:54 ق.ظ http://lengekafshepare.blogfa.com/

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد